تبلیغات
پاسخگر ، پاسخ مسابقات اینترنتی،راسخون - پاسخ مسابقه روزانه 30 دیماه راسخون
پاسخگر ، پاسخ مسابقات اینترنتی،راسخون
پاسخگوی مسابقات اینترنتی .....
صفحه نخست       پست الکترونیک          تماس با ما              ATOM            طراح قالب
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


این وبلاگ جهت كمك به بازدید كنندگان برای پاسخ دادن به سوالات و مسابقات اینترنتی می باشد
لطفا در هنگام دریافت پاسخ جهت آگاهی بیشتر از منابع معرفی شده نیز استفاده نمایید

مدیر وبلاگ : محمد م
نویسندگان
نظرسنجی
از بروز رسانی دوباره سایت راضی هستید





پاسخ مسابقه روزانه 30 دیماه راسخون



کدام گزینه در مورد حضرت یحیی بن زکریا (ع) ، صحیح است؟
در سوره مریم به حصور توصیف شده و از بستگان حضرت موسی (ع) می باشد.
در سوره انبیاء به حصور توصیف شده و در کودکی به مقام نبوت رسیده است.
در سوره انعام به حصور توصیف شده و در کودکی به مقام نبوت رسیده است.
در سوره آل عمران به حصور توصیف شده و از بستگان حضرت عیسی (ع) می باشد.

منبع


در سوره مریم منظور از " یا یحیی خذ الکتاب" چیست؟
کتاب آسمانی خود را با قوت بگیر.
کتاب تورات را با قوت بگیر.
کتاب انجیل را با قوت بگیر.
گزینه ی 1 و 3
منبع

_ یَا یَحْیَى خُذِ الْكِتَابَ بِقُوَّةٍ وَ آتَیْنَاهُ الْحُكْمَ صَبِیّاً                اى یحیى، كتاب (خدا) را به قوّت بگیر؛ و در كودكى به او حكمت دادیم.

* یحیى (ع) دریافت كننده وحى و داراى شخصیتى ممتاز در پیشگاه خداوند بود.
ییحیى‏ خذ الكتب بقوّة
در باره این كه نداى «یا یحیى» گفته چه كسى بود، دو احتمال وجود دارد: 1- از جانب خداوند و توسط فرشته وحى؛ 2- توصیه زكریا (ع) به فرزندش یحیى (ع). ظاهر آیه مؤید احتمال اول است. برداشت یاد شده نیز بر همین اساس است.
* خداوند، فهم كامل و همه جانبه كتاب آسمانى تورات و عمل قاطعانه بر طبق آن را، به یحیى (ع) فرمان داد.
ییحیى‏ خذ الكتب بقوّة
 «ال» در «الكتاب» عهد است و ممكن است مراد همان تورات باشد؛ زیرا كتاب دیگرى كه بر یحیى (ع) نازل شده باشد شناخته شده نیست. فرمان «خذ» كنایه از فهم و تدبر كامل است و «بقوّة» كه حال براى فاعل «خذ» مى‏باشد، به معناى نیرومندى هم در مقام علم و فراگیرى و هم در مقام عمل است.
* لزوم صلابت و قاطعیت رهبران الهى، در هدایت جامعه و اجراى احكام شریعت‏
ییحیى‏ خذ الكتب بقوّة
* تورات موجود در عصر یحیى، كتابى تحریف‏نشده و مورد تأیید خداوند بود.
ییحیى‏ خذ الكتب‏
ممكن است مراد از «الكتاب» تورات باشد. در این صورت فرمان خداوند به دریافت آن، به معناى صحّه گذاشتن بر مطالب آن است.
* اعطاى قدرت درست اندیشى و شناخت حق از سوى خدا، به یحیى (ع) در كودكى او بود.
و ءاتینه الحكم صبیًّا
براى «حكم» معانى مختلفى ذكر شده است؛ یكى از آن معانى «علم و فهم» مى‏باشد (لسان العرب)، برداشت یاد شده بر پایه این معنا است.( در برداشت دیگر «حكم» به معناى حاكمیت و اجراى قضاوت گرفته شده است. در «قاموس» آمده است: «حاكم» به كسى گفته مى‏شود كه حكم را به مرحله اجرا درآورد. «حكم» بر اساس یكى از معانى دیگری كه براى آن ذكر شده است، مصدر و به معناى قضاوت كردن است (لسان‏العرب).
* اعطاى حكمت و مقام معنوى و اجتماعى از سوى خداوند به انسان، به سنّى خاص مشروط نیست.
و ءاتینه الحكم صبیًّا
* تدبر و تأمل در كتاب‏هاى آسمانى، زمینه و شرطى لازم براى برخوردارى از حكمت و علم‏
ییحیى‏ خذ الكتب بقوّة و ءاتینه الحكم صبیًّا
جمله «آتیناه» با «خذ الكتاب بقوّة» در ارتباط است. بعید به نظر نمى‏رسد كه مفاد «خذ الكتاب» زمینه‏اى براى «آتیناه الحكم» باشد.
*على بن اسباط گوید: امام جواد (ع) را دیدم ... به من فرمود: اى على همانا خداوند در مورد امامت همان گونه احتجاج نموده كه در مورد نبوت احتجاج نموده است، خداوند فرمود: «و آتیناه الحكم صبیّاً» ... پس روا است كه حكمت به كودك هم داده شود ...».
*از پیامبر اكرم (ص) در باره سخن خدا: «و آتیناه الحكم صبیّاً» روایت شده كه فرمود: به او (یحیى) در سن هفت سالگى فهم و عبادت داده شد».
*از رسول خدا (ص) درباره سخن خداى تعالى: «و آتیناه الحكم صبیّاً»؛ روایت شده است: مقصود از «حكم»، زهد در دنیا است ...».





نوع مطلب :
برچسب ها : راسخون - یار همیشه همراه پاسخ مسابقه روزانه 30 دیماه راسخون کدام گزینه در مورد حضرت یحیی بن زکریا (ع)، صحیح است؟ در سوره مریم به حصور توصیف شده و از بستگان حضرت موسی (ع) می باشد. در سوره انبیاء به حصور توصیف شده و در کودکی به مقام نبوت رسیده است. در سوره انعام به حصور توصیف شده و در کودکی به مقام نبوت رسیده است. در سوره آل عمران به حصور توصیف شده و از بستگان حضرت عیسی (ع) می باشد. منبع در سوره مریم منظور از " یا یحیی خذ الکتاب" چیست؟ کتاب آسمانی خود را با قوت بگیر. کتاب تورات را با قوت بگیر. کتاب انجیل را با قوت بگیر. گزینه ی 1 و 3 منبع _ یَا یَحْیَى خُذِ الْكِتَابَ بِقُوَّةٍ وَ آتَیْنَاهُ الْحُكْمَ صَبِیّاً اى یحیى، كتاب (خدا) را به قوّت بگیر؛ و در كودكى به او حكمت دادیم. * یحیى (ع) دریافت كننده وحى و داراى شخصیتى ممتاز در پیشگاه خداوند بود. ییحیى‏ خذ الكتب بقوّة در باره این كه نداى «یا یحیى» گفته چه كسى بود، دو احتمال وجود دارد: 1- از جانب خداوند و توسط فرشته وحى؛ 2- توصیه زكریا (ع) به فرزندش یحیى (ع). ظاهر آیه مؤید احتمال اول است. برداشت یاد شده نیز بر همین اساس است. * خداوند، فهم كامل و همه جانبه كتاب آسمانى تورات و عمل قاطعانه بر طبق آن را، به یحیى (ع) فرمان داد. ییحیى‏ خذ الكتب بقوّة «ال» در «الكتاب» عهد است و ممكن است مراد همان تورات باشد؛ زیرا كتاب دیگرى كه بر یحیى (ع) نازل شده باشد شناخته شده نیست. فرمان «خذ» كنایه از فهم و تدبر كامل است و «بقوّة» كه حال براى فاعل «خذ» مى‏باشد، به معناى نیرومندى هم در مقام علم و فراگیرى و هم در مقام عمل است. * لزوم صلابت و قاطعیت رهبران الهى، در هدایت جامعه و اجراى احكام شریعت‏ ییحیى‏ خذ الكتب بقوّة * تورات موجود در عصر یحیى، كتابى تحریف‏نشده و مورد تأیید خداوند بود. ییحیى‏ خذ الكتب‏ ممكن است مراد از «الكتاب» تورات باشد. در این صورت فرمان خداوند به دریافت آن، به معناى صحّه گذاشتن بر مطالب آن است. * اعطاى قدرت درست اندیشى و شناخت حق از سوى خدا، به یحیى (ع) در كودكى او بود. و ءاتینه الحكم صبیًّا براى «حكم» معانى مختلفى ذكر شده است؛ یكى از آن معانى «علم و فهم» مى‏باشد (لسان العرب)، برداشت یاد شده بر پایه این معنا است.( در برداشت دیگر «حكم» به معناى حاكمیت و اجراى قضاوت گرفته شده است. در «قاموس» آمده است: «حاكم» به كسى گفته مى‏شود كه حكم را به مرحله اجرا درآورد. «حكم» بر اساس یكى از معانى دیگری كه براى آن ذكر شده است، مصدر و به معناى قضاوت كردن است (لسان‏العرب). * اعطاى حكمت و مقام معنوى و اجتماعى از سوى خداوند به انسان، به سنّى خاص مشروط نیست. و ءاتینه الحكم صبیًّا * تدبر و تأمل در كتاب‏هاى آسمانى، زمینه و شرطى لازم براى برخوردارى از حكمت و علم‏ ییحیى‏ خذ الكتب بقوّة و ءاتینه الحكم صبیًّا جمله «آتیناه» با «خذ الكتاب بقوّة» در ارتباط است. بعید به نظر نمى‏رسد كه مفاد «خذ الكتاب» زمینه‏اى براى «آتیناه الحكم» باشد. *على بن اسباط گوید: امام جواد (ع) را دیدم ... به من فرمود: اى على همانا خداوند در مورد امامت همان گونه احتجاج نموده كه در مورد نبوت احتجاج نموده است، خداوند فرمود: «و آتیناه الحكم صبیّاً» ... پس روا است كه حكمت به كودك هم داده شود ...». *از پیامبر اكرم (ص) در باره سخن خدا: «و آتیناه الحكم صبیّاً» روایت شده كه فرمود: به او (یحیى) در سن هفت سالگى فهم و عبادت داده شد». *از رسول خدا (ص) درباره سخن خداى تعالى: «و آتیناه الحكم صبیّاً»؛ روایت شده است: مقصود از «حكم»، زهد در دنیا است ...».،
لینک های مرتبط :
          
شنبه 30 دی 1391
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر





آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی